یادگیری ویولن چند سال طول میکشد؟+۹ نکته اساسی

یکی ار زیباترین لحظه های زندگی هر فرد , لحظه ای ست که تلاش ها و فعالیتهای بی وقفه ی او به نتیجه رسیده و حاصل زحمات خود را با چشم می بیند.

شاید به همین دلیل باشد که اولین سوال بعد از تصمیم به یادگیری هر سازی, این است که چه مدت طول میکشد ؟

پس در خط به خط این مقاله به دنبال جواب این سوال باشید.

اهمیت سن برای یادگیری ویولن

هر کسی در هر سن و سالی می تواند ویولن را یاد بگیرد.محدودیتی برای سن افراد در یادگیری ویولن وجود ندارد. شما در هر سن و سالی هستید می توانید یادگیری ویولن را شروع  کنید.

و با یک انگیزه ایی عالی در نواختن این ساز پرطرفدار پیشرفت کنید.

با این حساب نمی توان به طور دقیق گفت که یادگیری ویولن چند سال طول میکشد.

یادگیری ویولن کار سختی است؟

اگر علاقه مند به ساز ویولن باشید , این جمله برای شما بسیار آشناست ,که «یادگیری ساز ویولن بسیار سخت است؟»اما واقعا ویولن ساز سختی برای ویولن نوازان مبتدی است؟

اینکه چه مدت طول می کشد تا یک ویولن نواز شوید به عوامل بسیاری بستگی دارد.

۱.در چه سطحی هستید؟

تفاوت قابل توجهی در زمان یادگیری ویولن برای کسی است که اولین بار است ویولن به دست میگیرد با کسی که قبلا سه تار می نواخته و آشنایی اولیه ایی با اصول نواختن دارد.

۲.چه مدت برای تمرین وقت می گذارید؟

اگر تمرین شما روزانه باشد قطعا پیشرفت سریع تری خواهید داشت نسبت به کسی که شاید هفته ایی یکبار به سازش نگاهی بیندازد.

۳.یادگیری ویولن برای شما حضوری است یا مجازی؟

در کلاسهای حضوری که قطعا هزینه ی بیشتری نسبت به کلاسهای مجازی دارند, یادگیری بسیار بهتر است. به این معنی که استاد در هر لحظه در کنار شماست.اشتباه هایتان را گوش زد میکند و اگر در لحظه سوالی برایتان پیش بیاید میتوانید بپرسید.

اما در کلاسهای آفلاین به این صورت نیست.مطلبی , آموزشی داده میشود و از آن میگذرند.اما اگر این کلاسها به صورت مجازی اما زنده باشد به طور قطع از مورد آفلاین بسیار تاثیر گزارتر است.به این صورت که امکان پرسش و پاسخ در لحظه وجود دارد.اما همچنان پیشنهاد و توصیه ی ما کلاسهای حضوری با حداقل هنرآموز است.

چرا ویولن ساز سختی برای یادگیری به نظر می رسد؟

شاید یکی از دلایل سخت به نظر رسیدن ساز ویولن استفاده ی همزمان از دو دست است.ما در زندگی روزمره به صورت ناخودآگاه یاد گرفته ایم تنها از یک دست استفاده کنیم.

اما برای نواختن ساز ویولن ,همزمان نیاز به استفاده از هر دو دست است. و این شاید کمی کار یادگیری را دشوار کند.تمرکز بر انگشت گذاری باید همزمان با کار روی آرشه و با هماهنگی بالا باشد.

اما مهمترین دلیل سختی این ساز اینه که شما باید صدای ساز را تولید کنید و با کوچکترین اشتباه صدای ساز تغییر می کند.

۴.سرعت یادگیری ویولن

دلیل بعدی سرعت یادگیری است.

به این معنی که سرعت یادگیری هر فرد با فرد دیگر متفاوت است.

این سرعت در یادگیری, تنها با چند مورد قابل افزایش است.

از جمله ی این موارد میتوان به انگیزه و هدف از یادگیری فرد اشاره کرد.انگیزه های قوی و هدف های بزرگ قطعا سرعت یادگیری را بالا خواهد برد.

برای ماندن در این مسیر هر چند وقت یکبار از خودتان بپرسید; هدفتان از یادگیری چیست؟ چقدر به سازتان علاقه مند هستید؟به دنبال چه سطحی از یادگیری این سازهستید؟انگیزه های روزهای اول هنوز در شما وجود دارد یا خیر؟

۵.موضوع بعدی میزان آشنایی شما با این ساز است.

 

یادگیری ویولن چند سال طول میکشد؟+9 نکته اساسی
یادگیری ویولن چند سال طول میکشد؟+۹ نکته اساسی

 

آیا قبلا آموزش نواختن ساز ویولن را دیده اید.آشنایی شما با این سازیا سازهای دیگر حتی به میزان کم میتواند به سرعت یادگیری شما کمک کند یا گاهی میتواند تاثیر عکس داشته باشد.

۶.عادت به شنیدن دارید؟

اصلا به شنیدن نغمه ها به خصوص نغمه های ایرانی عادت دارید؟به طور حتم شنیدن و خوب شنیدن نغمه ها علاوه بر افزایش مهارتهای شنیداری شما منجر به افزایش سرعت یادگیری هم میشود. داشتن گوش موسیقایی (آشنایی با صداها، درک فالش بودن یا نبودن یک صدا، درک خوش صدا یا بد صدا بودن، …) بسیار موثر است.

۷.با سازها آشنایی دارید؟

برای مثال اگرقبلا تار می نواختید، به سرعت می توانید شروع به نواختن سازهایی چون رباب، عود، سه تار و … کنید و در مدت کوتاهی برساز جدید مسلط شوید، اما شاید در یادگیری گیتار یا ویولن کمی دچار مشکل شوید.

استعداد در یاگیری بسیار تاثیر گذار است اما مهمتر از استعداد پشتکار و تمرین و ممارست است.بدون تلاش و پشت کار هیچ استعدادی به ثمر نمینشیند.

۸.در طول روز چند ساعت تمرین میکنید؟

تمرینات روزانه ی شما حتی به میزان  ۱۰ دقیقه اما به صورت متوالی رابطه مستقیم با پیشرفت و افزایش سرعت و کیفیت یادگیری شما دارد. تمرینات طولانی اما بصورت نامنظم و با فاصله های زیاد  تاثیر خوبی بر پیشرفت هنرجو نمی گذارد.

۹.یادگیر با استاد یا به تنهایی

یادگیری به تنهایی و با ابزارهای آموزشی امروز مفید و خوب است اما حضور یک استاد مسلط به امور آموزشی ویولن باعث افزایش سرعت یادگیری در هنرجو خواهد شد.

 

به طور خلاصه  اگر بخواهیم با عدد ور قم صحبت کنیم , دوره ی مقدماتی ویولن حدودا یکسال طول می کشد البته باز هم تاکید میکنیم که این زمان بستگی به زمان تمرین هنرجو دارد.

معمولا هنرجویان با توجه به تمرینی که دارند، بین ۲ تا ۴ سال آمادگی نواختن نت های پیشرفته  را پیدا می کنند و کم کم تکنیک های حرفه ای نواختن ویولن را یاد می گیرند.

به مرور و با تمرین بیشترصدای ویولنشان پخته تر می شود. از این به بعد ,هنرجویان ویولن باید سعی کنند که تکنیک های نوازندگی خودشان را تکمیل کنند.

 

برای آشنایی با ویولن های دست ساز طاهری و خرید به مقاله ی  خرید ویولن دست ساز مراجعه کنید.

 

فهرست مطالب

اشتراک گذاری مطلب

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورود به چت
به کمک نیاز دارید؟
سلام میتونم کمکتون کنم؟