تفاوتهای ویولن و ویولن سل+سفارش ویولن دست ساز

در این مقاله قصد داریم برای افرادی که به دنبال یادگیری یک ساز زهی هستند تفاوت ها و مزیت های دو ساز ویولن و ویلن سل را بیان کنیم. لذا اگر علاقه مند به این دو ساز زهی هستید تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

ویولن و ویولن سل هر دو از خانواده ی سازهای زهی هستند. هر دو داای صدای خاص و زیبا هستند . وجود هردو ساز در ارکسترها ضروری است.
البه هر کدام مزایا و معایبی دارند که در این مقاله قصد داریم به آنها بپردازیم.

اما شما اگر قصد دارید بین این دو ساز یکی را برای یادگیری انتخاب کنید باید به خوبی به تفاوتهای آنها آشنا باشید تا بتوانید با نگاهی باز یکی را انتخاب کرده و وقت و انرژی خود را برای انتخاب آن, صرف کنید.

کدام را انتخاب کنیم؟

برای انتخاب بین ویولن و ویولن سل در نهایت این شما هستید که باید تصمیم بگیرید.اما چند نکته را باید قبل از هر تصمیم گیری در نظر بگیرید.
ابتدا به صدای هر دو گوش کنید. ببینید از کدام صدا بیشتر لذت میبرید.
به محیط پیرامون خود توجه کنید. در صورتی که هر کدام از سازها را فرا گرفتید آیا فرصتی برای ارائه ی هنرتان وجود دارد.مثل یک گروه موسیقی یا یک ارکستر و…
جلسات اول آموزش های انلاین هر ساز را تهیه کنید و دنبال کنید. از این طریق متوجه خواهید شد که کدام ساز برای شما از جذابیت بیشتری برخوردار است.
به فروشگاه های موسیقی بروید. هرکدام از سازها را از نزدیک ببینید و با هنرجویانی که در حال یادگیری این سازها هستند به گفتگو بنشینید.

ویژگی های ویولن

  •  ویولن , سازی قابل حمل و بسیار سبک است.
  •  رقابت در ویولن بسیار بیشتر از ویولن سل است. تعداد افرادی که ویولن می نوازند و نوازنده های خوبی هستند بسیار زیاد است و این یعنی برای رقابتی سخت باید آماده باشید.
  •  قیمت ویولن بسیار مناسب تر و ارزان تر از ویولن سل است.
  •  تعداد افرادی که در یک ارکستر به نواختن ویولن مشغول هستند بسیار بیشتراز افرادی است که در همان ارکستر به نوازندگی ویولن سل میپردازند . لذا این به معنی داشتن شانس بیشترشما برای حضور در یک ارکستر است.
  •  قدمت ویولن بسیار بیشتر از ویولن سل است

 

ویژگی های ویولن سل

تفاوتهای ویولن و ویولن سل+سفارش ویولن دست ساز
ویولن سل
  •  سایز و وزن ویولن سل بسیار زیاد است و این یعنی حمل و نقل آن به سختی صورت میگیرد
  •  وجود ویولن سل در همه ارکسترها ضروری است
  •  صدای ویولن سل بسیار غنی و عمیق است
  •  تعداد ویولن سل های مورد نیاز برای یک ارکستر بسیار محدود است
  •  افرادی که ویولن سل را انتخاب میکنند,معمولا با مطالعه و تحقیق این ساز را انتخاب میکنند و هدفی طولانی مدت برای یادگیری ان در نظر گرفته اند
  •  قیمت ویولن سل اصلا قابل قایسه با ویولن نیست و بسیار گران قیمت است

نواختن کدام یک راحت تر است؟

شاید این سوال شما هم باشد. نواختن و یادگیری کدام یک راحت است ؟ در واقع باید این سوال را از کسانی پرسید که به نوعی تجربه ی کار با هر دو ساز را دارند.
کسانی که ویولن سل مینوازند معتقدند که نواختن ویولن به دلیل کوچک و سبک بودن آن بسیار راحت تر است. در صورتی که نوازندگان ویولون معتقدند که همین موضوع سبب سخت بودن نواختن آن است.
گرچه قرارگیری موقعیت بدن در نواختن ویولن, بعد از مدتی تمرین عادی میشود و برای نوازنده مشکلی را به وجود نخواهد آورد.

سفارش ویولن دست ساز

ویولن های موجود در بازار, از لحاظ ساخت یکی از سه نوع زیر هستند:

 

  1. فابریک (کارخانه ای)
  2. دست ساز
  3. الکترونیک
تفاوتهای ویولن و ویولن سل+سفارش ویولن دست ساز
سفارش ویولن دست ساز

۱.ویولن کارخانه ایی

ارزان ترین نوع ویولن ویولن کارخانه است که بیشتر مناسب افرادی است که به تازگی شروع به یادگیری ویولن کرده اند.

۲. ویولن های دست ساز

بهترین نوع ویولن , ویولن های دست ساز هستند. در صورتی که این ویولن ها به دست استادی هنرمند و حرفه ایی ساخته شده باشند هم ارزش بالایی دارند و هم صدایی خاص و منحصر به فرد را ایجاد خواهند کرد.

برای سفارش ویولن دست ساز و کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه به مقاله ی خرید ویولن دست ساز مراجعه کنید.

۳. ویولن های الکترونیک.

نوع متفاوتی از ویولن ها هستند که در کارخانه ها ساخته میشوند و صدایی خاص دارند.

شرکت  اشترونال

شرکت اشترونال را میتوان به عنوان بزرگترین شرکت تولید کننده ی سازهای زهی نامید.در واقع این شرکت ادامه دهنده ی کار هنرمندان و سازندگان سازهای زهی در نیمۀ دوم قرن شانزدهم است.این شرکت در جمهوری چک قرار دارد.

تفاوتهای ویولن و ویولن سل+سفارش ویولن دست ساز
شرکت  اشترونال

در ابتدا این هنرمندان توانا شروع به ساختن ویولون در خانه های خود کردند. بعد ها تعدادی از آنها با یکدیگر هماهنگ شده و گروه تولیدی کوچکی تشکیل دادند و شروع یه ساختن ویولون، آرشه، عود،گیتار و دیگر ساز های زهی کردند.

برند هافنر ( Hofner )

شرکت هافنر نیز یکی از معتبر ترین شرکت های تولید کننده سازهای زهی به خصوص ویولن و گیتار در جهان است که تولیدات آن در سراسر جهان توزیع می شود.

این برند تولید کننده سازهای زهی مانند ویولن  و گیتار دردنیا است.

کارل هافنر موسس این برند است که در ابتدا کار خودش را با تعمیر  و ساخت ویولن شروع کرد. سپس در سال ۱۸۸۷ با فروش اولین ساز ساخته شده توسط  خودش به تاسیس این برند در آلمان اقدام کرد.

شعار این شرکت استفاده از نیروی متخصص و همچنین استفاده از ظرافت نیروی انسانی در مقابل استفاده از ربات ها در ساخت و تولید تجهیزات و محصولات است.

 

فهرست مطالب

اشتراک گذاری مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورود به چت
به کمک نیاز دارید؟
سلام میتونم کمکتون کنم؟