بهترین روش یادگیری ویولن+ ۲ سبک آموزش ویولن

تفاوتی ندارد شما قصد دارید یک نوازده ی حرفه ای ویولن باشید یا یک مبتدی باقی بماید .برای یادگیری بهتر ویولن نکات و روش هایی وجود دارد.  با ما تا پایان این مقاله همراه باشید.قصد داریم به بهترین روش های یادگیری ویولن بپردازیم.

به عنوان یک علاقه مد به ساز ویولن تا به حال از خودتان پرسیده اید که بهترین روش یادگیری ویولن چیست؟

آیا برای یادگیری ویولن روش و متد خاصی وجود دارد؟

اولین نکته از روش یادگیری ویولن این است که مدام تمرین کنید.  هر روز و بدون هیچ وقفه ایی در یک ساعت مشخص برای خودتان زمان تمرین بگذارید.حتی اگر این زمان کوتاه و در حد ده دقیقه است از ان شانه خالی نکنید وانجامش بدهید. این کار باعث میشود تا خیلی کمتر از تمرین کردن فرار کنید.

تمرین ها و نواختن تان را ضبط کنید و بعد از پایان تمرین به آنها گوش کنید و نقاط مثبت و منفی آن را دریابید.با این ر شا به نوعی روی تمرین خودتان نظارت کرده اید.تاثیر این کار را به مرور با پیشرفتتان خواهید دید.

زمانی را به نواختن و تمرین با دوستانتان اختصاص دهید. این کار در کنار همه ی مزایا و نکات مثبتش سبب نشاط  شما میشود.

شما خودتان را بهتر از هر فرد دیگری میشناسید پس به دنبال راههایی باشید تا نواختن ویولن برای شما جذاب باشد. هر کاری که به نظرتان جذابیت تمرین را برایتان بیشتر می کند انجام دهید. تمرین در فضای باز یا هر کار دیگر.

تکرار را فراموش نکنید. هر چه تکرار بیشتری داشته باشید نکات گفته بیشتر وبیشتر برایتان مرور می شود. پس تکرار را دست کم نگیرید.

بهترین زمان برای یادگیری ویولن

برای یادگیری موسیقی نمی توان هیچ زمان و محدوده ی سنی خاصی را مطرح کرد. هر زمان که اراده داشته باشید یادگیر را شروع کنید و با اعداد و ارقام کاری نداشته باشید.

از جنبه های مختلف یادگیری ساز ویولن برای افراد بالای ۲۵ سال بسیار مناسب است. زیرا در این زمان ذهن به بلوغ بالایی رسیده و به راحتی میتواند علت ها را تحلیل کند و این یادگیری را بسیار راحت خواهد کرد.

افراد زیر ۱۸ سال به دلیل قدرت یادگیری بالا و هیجان و انرژی فوق العاده ایی که دارند میتوانند این ساز را به راحتی فرا بگیرند اما چون به حد کافی به بلوغ فکری نرسیده اند نمیتوانند برای دلایل تحلیل بیاورند و این نقطه ی مقابل هنرجوهای با سن بالاتر است.

 

بهترین روش یادگیری ویولن+ 2 سبک آموزش ویولن
بهترین روش یادگیری ویولن+ ۲ سبک آموزش ویولن

چند سبک در یادگیری ویولن وجود دارد؟

برای یادگیری ویولن دو سبک کلاسیک و سبک ایرانی وجود دارد.هر کدام از این سبکها مزایا و معایب خاص خودش را دارد و نمیتوان هیچ کدام را برتر از ان دیگری در نظر گرفت.

سبک کلاسیک

می دانیم که ویولن یک ساز ایرانی نیست لذا اصولی به نظر می رسد که آن را به سبک اصلی و اولیه ی آن یعنی به سبک کلاسیک بیاموزیم.

اما این را هم در نظر داشته باشید که تمامی روشهای یادگیری این ساز بر پایه ی اصول کلاسیک است وبه نوعی با آن آمیخته شده است.پس درست یادگرفتن این ساز در گرو این سبک است.

سبک کلاسیک شامل تمامی آموزش های موسیقی کلاسیک می باشد که طی سال های سال با این ساز در آمیخته  است و از طرفی اموزش این ساز برای سنین مختلف دارای روش های متنوع و طرح درس های دقیقی در این سبک می باشد که گام به گام با آموزش بر طبق اصول اساسی موسیقی پیش می رود.

سبک ایرانی

و اما در سبک های آموزش ایرانی به نوعی با روشی مواجه هستیم که در ساز کمانچه وجود دارد البته با حذف و اضافاتی که در ساز ویولن قابل اجراست.

آموزش ساز ویولن در این سبک شامل آموزش و یادگیری موسیقی ایرانی است که رنگ و بوی موسیقی سنتی ایرانی را در ویولن زنده می کند.

این چند نکته ی پایانی را دریادگیری ویولن مدنظر داشته باشید و هرگز دلسرد نشوید

در آغاز راه یادگیری ساز ویولن ممکن است گاهی دلسرد شوید, این موضوع دلایل زیادی دارد به چند مورد آن اشاره خواهیم کد:

در ابتدای یادگیری ویولن به دلیل آشنا نبودن با درست نگه داشتن آرشه ممکن است صدای وشایندی از سازتان به گوش نرسد.دلسر نشوید.

شما در ابتدای راه هستید و با تمرین و تکرار با نگه داشتن آرشه بیشتر آشنا میشوید و صدای سازتان هم دلنشین خواهد بود.

به شدت مراقب سازتان باشید.اصلا کار سختی نیست, به مرور و با پیشرفت در این زمینه این کاربرایتان عادی میشود .اما نگهداری از ساز اهمیت بالایی دارد.

با دیدن افرادی که حرفه ایی و بدون نقص ویولن مینوازند دلسرد نشوید.آنها هم با تلاش و تمرین به این مرحله رسیده اند و شما نباید خودتان را با آنها مقایسه کنید.قطعا افراد زیادی در جهان از شما بهتر ساز میزنند, این موضوع شما را دلسرد نکند.

یادگیری ویولن یک رقابت ومسابقه نیست فقط سعی کنید از تمام توانتان در یادگیری ویولن استفاده کنید.

اگر قصد آشنایی بیشتر و یا خرید  ویولن  دست ساز طاهری را دارید به مقاله ی خرید ویولن دست ساز نگاهی بیندازید. 

 

فهرست مطالب

اشتراک گذاری مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورود به چت
به کمک نیاز دارید؟
سلام میتونم کمکتون کنم؟