برترین ویولونیست ها+ سفارش ساخت ساز ویولن

در این مقاله قصد داریم به زندگی نامه ی مختصری از برترین ویولونیست های ایران و جهان بپردازیم و از سفارش ساخت ساز ویولن اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دهیم .پس تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

ویولنیست های خارجی

 Niccolo Paganini

نیکولایک ویولنیست مطرح ایتالیای است که استعداد زیادی در ویولن داشت و مردم از او به عنوان بهترین ویولونیست ایتالیا نام میبرند.

او علاوه بر ویولن, در نواختن گیتار و آهنگسازی نیز مهاتر داشت.

Friedrich “Fritz” Kreisler

فریدریچ اهل اتریش بود.متولد سال ۱۸۷۵ بود و یکی ویولن زن های محبوب در بین مردم بود و آهنگ های بسیار زیبای نواخت.

Joshua Bell

جاشوا بل متولد ۱۹۶۷ است که از سن چهارده سالگی، فعالیت حرفه‌ای اش را آغاز کرد. و تا کنون با بسیاری از ارکسترها و رهبران بزرگ موسیقی همکاری داشته است.

جالب اینجاست که او یکبار به صورت ناشناس در مترو شروع به نواختن ویولن کرد.در صورتی که همه بدون توجه به ساز نواختن او از کنارش عبور کردند وتنها چند نفر به تماشای هنر او پرداختند.در صورتی که برای کنسرت های او با بلیط های گران قیمتش افراد بسیاری ساعتها در صف می ایستادند.

Sarah Chang

وی متولد ۱۹۸۰ است و به مدت سی سال است که در سن های مختلف به اجراهای بی نظیری می پردازد. او از سنین کودکی شروع به نواختن ویولن کرد و به اجرا پرداخت.او بسیار معروف است و اهالی هنر حتما او را میشناسند.

Julia Fischer

در سال ۱۹۸۳ جولیا فیشر در آلمان متولد شد. وی تا قبل از ۴ سالگی به آموزش ویولن پرداخت و بعد ها زیر نظر مادرش به یادگیری پیانو پرداخت.او جوایز بسیاری در زمینه ی های موسیقی دریافت کرده است.از آن جمله میتوان به جایزه گرامافون در سال ۲۰۰۷ پرداخت.

ویولن نوازان مطرح ایرانی

پرویز یاحقی

پرویز یاحقی در سال ۱۳۱۴ متولد شد. در میان مطرح ترین ویولن نوازان ایرانی در ده های اخیر ,پرویز یاحقی جایگاه ویژه ایی دارد.

در ابتدا موسیقی را نزد دایی خود فراگرفت و سپس از محضر اساتیدی چون ابوالحسن صبا بهره برد .

از هنرمندان به نامی که وی از کودکی با آنها آشنا بود میتوان به ابوالحسن صبا، مرتضی محجوبی، و علی‌اکبر شهنازی اشاره کرد.

برترین ویولونیست ها+ سفارش ساخت ساز ویولن
پرویز یاحقی

پرویز یاحقی در ۹ سالگی در رادیو به نوازندگی آهنگی برای غلامحسین بنان پرداخت.

وی از بزرگترین بداهه نوازان موسیقی ایرانی می‌باشد و نام او و جلیل شهناز و حسن کسایی یادآور سه شهنواز بزرگ موسیقی ایران می‌باشد.بسیاری از نوازندگان با الگو گرفتن از سبک نوازندگی پرویز یاحقی امروزه مشغول به فعالیت هستند.

از تأثیر پذیرفتگان ساز یاحقی می‌توان به سیاوش زندگانی، مجتبی میرزاده و بیژن مرتضوی و اسدالله ملک و صدرا فلاحی اشاره کرد.

پرویز یاحقی در سال ۱۳۸۵ در منزل خود درگذشت.وی در اواخر عمر خود به دلیل مصدومیت قادر به نوازدگی نبود و این موضوع بسیار بر روحیه ی او تاثیر گذاشت.

حبیب‌الله بدیعی

حبیب‌الله بدیعی در سال ۱۳۱۲ در سواد کوه به دنیا آمد. وی در ۸ سالگی همراه با خانواده ی خود به تهران آمد و ساکن این شهر شدند.

برادر بزرگتر حبیب‌الله بدیعی در ساری برای خود یک ویولن تهیه کرد و نزد یک استاد ارمنی مشغول به یادگیری شد.اما پس از مدتی یادگیری را رها کرد. در این مدت گاهی حبیب‌الله بدیعی به سراغ ویولن برادر می رفت و مشتاق یادگیری این ساز بود تا اینکه برادر بزرگترش این ساز را به او هدیه کردو این شروع یادگیری برای او بود.

برترین ویولونیست ها+ سفارش ساخت ساز ویولن
حبیب الله بدیعی

خانواده ی حبیب‌الله بدیعی با دقت بالایی پیگیر تحصیل او بودن تا اینکه با فارغ التحصیلی از دانشکده ی علوم, تمام مراحل تحصیل را با موفقیت به پایان رساند.

حبیب‌الله بدیعی جهت شناساندن موسیقی سنتی و اصیل ایران، مسافرت‌های متعددی به کشورهای افغانستان، آلمان، آمریکا، بلژیک و انگلستان نمود که در این زمینه هنرمندانی نظیر جهانگیر ملک، فرهنگ شریف، مجید نجاحی، محمودی خوانساری، جمال وفایی و کورس سرهنگ زاده با وی همکاری داشته‌اند.

همایون خرم

در سال ۱۳۰۹ در بوشهر امیر همایون خرم دیده به جهان گشود.

از آنجا که مادرش از شیفتگان موسیقی اصیل ایرانی بود و از بین مقام‌های موسیقی ایرانی، به دستگاه همایون علاقه‌ای وافر داشت، نام همایون را برای فرزند خود انتخاب کرد.

برترین ویولونیست ها+ سفارش ساخت ساز ویولن
همایون خرم

در نوجوانی شروع به یادگیری موسیقی در مکتب ابوالحسن صبا کرد و در سن ۱۴ سالگی در رادیو به اجرای برنامه پرداخت.و همین امر, آغازی بوددر فعالیت او در رادیو .

ساز همایون خرم، سازی پر صلابت، سنگین و عاری از هر نوع خودنمایی بود.

توانایی او در آفرینش آنی ملودی‌های جاندار و جذاب، بافت تکنوازیهای او را به مراتب از کارهای دیگران خوش ساختتر و پرمایه تر می‌سازد.

سفارش ساخت ساز ویولن

ساختن ساز ویولن اصلا کار راحتی نیست.و مشتاقان یادگیری این حرفه باید بدانند که تجربه و صبر دو اصل یادگیری این کار است.

ساخت ویولن یک پروسه طولانی و پیچیده است .جزییاتی که برای ساخت ویولن باید رعایت کرد گاهی تا چند ماه  زمانبر خواهد بود.

قسمت های مختلف ویولن، از انواع مختلفی از چوب ساخته می‌شود. لذا اولین قدم برای ساخت یک ساز ویولن دست ساز مرغوب , شناخت چوب های مناسب برای هر قطعه است و سپس تهیه کردن آنها.

چوب های استفاده شده در ساختار ویولن در صدای آن بسیار تاثیر گذار خواهند بود.و این اهمیت این موضوع را میرساند.با تجه به این نکته میتوان برداشت کرد که صدای هر ویولن منحصر به فرد خواهد بود.

اگر قصد یادگیری ساخت ویولن دست ساز  و یا خرید ویولن دست ساز را دارید میتوانید با مراجعه به مقاله ی  خرید ویولن دست ساز اطلاعات بیشتری در این زمینه به دست آورید.

فهرست مطالب

اشتراک گذاری مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورود به چت
به کمک نیاز دارید؟
سلام میتونم کمکتون کنم؟